skalmannytt.blogg.se

Malin Karlman 18 år Småland Kontakt: [email protected] Instagram: @skalmanmalin & @utrotamobbning.nu

VECKANS INTERVJU 2016-09-19

Publicerad 2016-09-19 10:41:57 i Allmänt,

" Varför söker ungdomar till
gymnasium om de bara
skolkar? "
 
 
Hör du ungdomar klaga på skolan?
Jag hör folk dagligen klaga på skolan, hur tråkig den är, att de vill sluta tidigare, att lärare är dåliga, för mycket läxor eller att de längtar till lov. Jag blir så sur, hoppa av skolan då och sprid inte negativ energi. Man orkar inte höra folk klaga hela tiden.
 
Klagande ungdomar, vart är dem?
De finns överallt, på alla skolor. Alla elever även jag gillar inte skolan och även jag kan klaga. Jag kan förstå om man klagar på exempel högstadiet, då är det plugg plugg plugg och läxor för det mesta.Men när det gäller gymnasiet men valt blir jag bara så sur när jag hör klagande folk runt om mig!
 
Gymnasieval, ens eget val
 Precis, om man vill kan man välja att inte alls söka till gymnasiet. Det är ens eget val. Men ungdomar som idag väljer att söka till ett gymnasieprogram och man kommer in. Men sedan det första man gör när man ser schemat, är att klaga osv. Folk i min klass klagar ibland. För det mesta vill de försöka sluta tidigare från lektioner. Då tänker jag såhär, det är vår och din undervisningstid som minskas om man hela tiden slutar tidigare. Folk som skolkar då, går mig på nerverna. De kommer med sina j*lva ursäkter hela tiden. Jag har slutat vara den som inte säger något trots att jag vet sanningen. Vet jag den sanna naledningen så har jag börjat "skvallra" för läraren varför personen skolkade och kom sent eller missade lektionen!
Själv går jag på Hultsfred gymnasium och älskar skolan och personalen. Ser fram emot att på mornarna ta mig till skolan och få gå linjen jag valt och lära mig nya saker.
 
 
Tack Anonym för dina ord!
Va du en "skvallerperson" du med. Rättvist ska vara rättvist. Skolkande elever ska inte få giltig frånvara pgr av deras dumma ursäkter hela tiden. Gång efter gång. Sätt dem på plats, skolk är skolk och de ska dem fasen få!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela